Igår förlust, idag Kung Carl XVI Gustav 63 år

Det blev förlust med 1-0 igår mot Man Utd. Men ändå en bra förlust, för 1-0 går att vända utan större problem. Svårare saker finns. På O´learys åt jag en Bobby Orr´s Bacon Burger. En stor hambugare med knaprig bacon och mimosa sallad. LÖVLI!!! Tillbaka till matchen, Utd hade hela spelat dem fösta 20-25 min och kunde ha gjort 3-4 mål. Men vi hade en målvakt vid namn Manuel Almunia som stod pall, (förnär som på O´sheas fege skott inne i boxen). Han stor spelade. Han räddade Tevez när skott, Kärringen Ronaldos nick(som även dundrar ett skott i ribban), Rooneys skott osv.

Andra halvlek tog Arsenal tag i takt pinnen och förde matchen, men vi hade taskig tajming i sista passen. Så någon farlig målchans hade vi inte. Kan inte ens komma ihåg att vi hade ett läge där jag ställde mig upp, som man gör vid farlig målchans... Men men, vi tar och vänder det på tisdag när det e dags igen. Då är det returen på Emirates.

Nu vankas det frukost och därefter möte på arbetsförmedlingen...

Akta ögonbrynen och fingrarna när ni tänder valborgs brasan.


Tänkte även hylla vår egen konung Carl XVI Gustav med en fanfar:

badababababaaaaa

Jag tycker om vår egen Kung. Han har ett kul sinne för humor och glimten i ögat. Tyvärr har dem blivit lite giriga på senare år. T.ex vill dem att vi skattebetalare skulle punga ut med 5 miljoner extra för att Kronprinsessan Victoria ska gifta sig. Inte schysst säger jag. Dem har haft 31 år på sig att lägga undan pengar till alla kidsen till deras gifte mål. Visst att Victoria ska gifta är stort. Det ger nog extra mycket turism till Sverige osv. Men att "kräva" 5 mille extra. Det känns som om det kanske hade skapat fler fallluckor i ett samhälle som redan står på ruinens brant...

Jag gillar iaf Knugen & hans plastikopererade Drottning Silvia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0