Kvälls skriveri...

Så, då var det in handlat fler krukor och andra atiraljer till vår trädgård... Blev mycket bättre än vad jag kunnat tro. Jag e ganska bra på att kunna se hur saker blir innan det e på plats(tur man inte e så självgod).

Har även lagat mat, idag blev det en lite röra med kyckling och ris. Recept kommer här nedan, för dem som vill pröva.

KYCKLING PAPRIKA MED RIS                      2 port.

2 Kyckling filéer
1 Stor lök/ 2 små lökar
1 Röd eller Grön Paprika
2,5 dl. Creme Fraiche (ta gärna lätt, det använder jag)
Salt & Peppar
Soja & Sweet Chilli

Tärna kycklingen och bryn den på låg värme(slata & peppra under brynings tiden). Under tiden strimlar du paprikan och hackar löken. När kcklingen e klar så steker du upp grönsakerna tillsammans med kycklingen och sen häller du i creme fraichen. Där efter smak sätter du med soja och Sweet Chilli sås. Till detta har du ris som man kokar under tiden som du gör allt annat.

Till lagningstid: 30 min.

                        Kyckling paprika med ris.


                                        BON APPÉTIT!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0