mat mat mat

Har precis lagat krovstroganoff till mig och A. Det är rysligt gott och underbart enkelt. 

♦ 1 falukorv
♦ 1 gul lök
♦ 5 dl lätt creme fraiche
♦ 6-7 färska champinjoner
♦ 300 ml Heinze hot chili sauce
♦ salt & pepparmix

Hacka lök och korv. Bryn det på ett varmt järn. Häll i svampen och krydda. Rör så allting får krydda på sig. Häll därefter på creme fraichen och koka upp sakta. Om smaken är lite klen, prova då med en nypa socker och lite chili pulver.

Själv tycker jag det ska vara lite sting i stroganoffen men min kära sambo vill inte det, så jag kryddar alltid min egen mat efteråt med chili eller cayenne.

Smaklig måltid!!!

Kommentarer
Postat av: Rivjärnet

Den var jättegod! Älskar din korv stroganoff.

2009-08-21 @ 21:49:39
URL: http://rivjarnets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0