Gick på pumpen...

I söndags köpt jag min nya cykel och IDAG fick jag ta ina första tramp ute på gatan. I söndags när jag skulle sätta ihop den så fattasdes jag verktyg och biltema var stängt. Så måndag morogn så stod jag utanför biltema när dom öppna... För att införskaffa nya verktyg. Att sätta ihop en cykel är inte det lättaste om beskrivningen inte är lätt läst. Men den blev ihop satt korrekt efter mycket om och men. Vi fick slå våra kloka huvud ihopa jag och A.

Skulle ta ina första stapplande tramp ute på gatan igår eftermiddag. Det var ju ingen luft i däcken och min pump funkade givetvis inte. Så jag ledde cykeln till Statoil över vägen och skulle pumpa den. Klart att den pumpen inte heller passade. Så jag fick ta min gamla cykel och cykla till mor som skulle bjuda på fika.

Imorse cyklade jag till Biltema igen och skulle inhandla mig en pump som skulle passa. Det fanns pump på hela Biltema som passade. Den kostade dock 199:-. Jävla dyr pump. Fick en smärre chock när jag skulle betala, men jag hade ju inget val heller.

Men nu är det cykel pumpad och har varit på sina första strapatser. Jag och A cyklade till Väla. Jag skulle boka min nya lur (Iphone) och kolla in ett nytt tennisrack. Har hittat ett par intressanta "klienter" som ska smeka över ett par bollar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0