Serven avgör alltid!!!

Ted "stoppbollen" Roos vs. Tobbe "ramträffen" Edsfeldt.

Första matchen mot varandra igår började och avslutades med ett jätte skyfall. Uppvärmningen gjorde vi tillsammans med Åstorps Bordtennisklubb. Vilket kan ha varit bland det jobbigaste jag gjort på många år. Efter uppvärmningen såg jag två pingisbollar komma flygande mot mig...

Efter ca en halv timmes pingis begav vi oss vidare ut till Hylling center court. Där blev det inbollning med en jävla massa ramträffar och stoppbollar. Inget vi kunde direkt hjälpa. Tyvärr så måste vi erkänna att vi var så dåliga.

Matchen i sig var servarnas match. Jag har aldrig varit med om så många servfel från två spelare i samma match. Inte ens Stockholm open vinnaren 2001,  Sjeng Schalken - Holland. Han slog nämligen flest dubbelfel genom tiderna i denna turnering.

Tillslut blev det 6-3 till Ted "stoppbollen" Roos innan regnet tog över center courten och v fick avbryta matchen. Sen avslutade vi genom att titta på när ÅBTK( Åstorps bordtennisklubb) ha fysträning.
Puh, det var tungt att se på.

IDAG BLIR DET NAKEN TENNIS PÅ HYLLINGE TENNIS KLUBB!!!



Ses på centercourten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0