Korv stroganoff

I söndags så åt vi Korv Stroganoff. Det är en favorit måltid till mig. Min mor gjorde det ofta til oss när vi var små och jag gör det ofta i vuxen ålder. Men fan va gott det är!!!



Hack löken och bryn den i en panna med låg varme och en skvätt olja. Strimla sen korven och champinjonerna och blanda. Låt det bli genom stekt innan nästa steg. Glöm inte och salta(flingsalt) och peppra.



Blanda då i Cremé Fraiche och Hot Chili Sauce.



Häll i Chili Sauce efter behag och hur starkt man vill ha det. Rör sedan om så att all Chili är utblandad. Låt det sedan koka på lår värme under lock, rör om då och då.



Serveras med ris och ett gott öl.

Voila

Kommentarer
Postat av: Hannii

Tänk om jag också kunde ha svamp i all min mat! Vilken lycka.. nu har jag ju dock en svamphatare hemma.. Säg till nästa gång ni ska ha korvstroganoff så kommer jag :D

2009-06-15 @ 11:09:35
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0