Förkyld

I tisdags eftermiddag kände jag att något var på gång i halsen och näsan. Och fel hade jag inte. När jag vakna på onsdags morgonen så var jag förkyld, inget man dör av direkt, men ändå. Jag hatar att vara förkyld, sämsta tänkbara sjukdomen som finns... Finns värre givetvis, men inte som jag oturen nog att råka ut för.

Mitt underbara Rivjärn fixade och donade hela dagen igår med soppor, hals meducin, nässpray och framför allt GLASS!!!! Har sett ett par filmer och udda serier under dagen. Det blir så när man bara ligger och halv sover och gluttar på tv:n. Såg t.ex ett program om KAITEN. Någon som vet? inte? Kaiten är en torped som en person styrde i blindo under vattnet i 2:a världskriget och skulle sänka amerikanska krigsfartyg åt Japan. Hur det gick? Så där om du frågar mig. 5 torpeder skickades ut, 2 gick på grund, 2 försvann spårlöst, 1 träffade. En person hoppade in i Kaiten och styrde med spakar mot ett förremål på måfå för man satt inklämd in en TORPED med 1,6 ton sprängämne!!! Dem la ner Kaiten redan efter dem 5 försöken. Kändes ganska smart av japaneserna.



Japp, där inne satt man och önskade at man inte satt där...

Jag älskar att nysa. Man känner sig så "ren" efteråt. Men när man är förkyld, varför nyser man inte mer än man gör? Jag har nösit kanske 3 gånger sen i tisdags eftermiddag. En gång i onsdgas kväll och två gånger under morgonen idag(torsdag). Vakna runt halv 4 inatt/morse och har inte kunnat sova, så nu sitter jag här och skriver av mig. I like nysa! 

                                

Ni kvinnor snackar om att vara gravida, ni skulle bara veta hur det är för en man att vara förkyld!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Krya på dig bror =)

2009-05-21 @ 08:32:11
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/
Postat av: Kaptenröd Skägg

Svar: Men jag skulle köra jätteförsiktigt med en super duper hjälm..=)

2009-05-21 @ 09:09:51
URL: http://kaptenrodskagg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0