mmm, fredags mat

Älskar fredagar!!! Framför allt när det gäller maten som skall tillagas. Vi brukar göra något extra på fredagar, bara vi två. Det är jälvigt nice att bara sitta vi två och äta förrätt, varmrätt och efterrätt. Också brukar jag öppna en flaska rött när jag lagar maten, Angelica håller sig till öl eller vitt vin. Finns det något bättre än att smutta på ett riktigt gott glas rött under tiden man hackar lök, steker kött eller kokar potatis. Nej, tror inte det. Men när jag grillar blir det öl, gärna en mörk. Idag blev det en ganska enkel måltid. Till förrätt blev det en ost macka med sallad, inlagd gurka och en klicka rödbetssallad. Huvudrätt Biff stroganoff med ris och svartvinbärs gele och till efterrätt blir det Angelicas rabarberpaj med vaniljsås.

Vill ni se vad vi åt och drack idag?



Marqués de Colbert



Ostmacka med sallad, inlagd gurka och en klick rödbetssallad.

 

Biff stroganoff med ris och svartvinbärs gele, sallad och inlagd gurka.

Efterrätten kommer lite senare idag. Vi blev väldigt mätta av dessa två, så vi tänkte vänta tills filmen något senare. Vi tänkte se "Twilight". Om ett par kids som blir kära och det vissar sig senare att den en av kidsen är en vampyr. Kommer en recention imorgon om jag hinner..

Nu ska jag dricka upp mitt rödvin och bänka mig i soffan och se filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0