Regn eller inte regn

Förra veckan gödsla och vattna jag nästan varja dag för att min gräsmatta började bli gul... Och då "bad" jag nästan om att det skulle regna ett par dagar. Vi åkte som bekant till K-stad över helgen, sen börja det regna konstant efter att vi kom hem i söndags. När jag nu vakna i morse så regna det fortfarande!!! Men nu är det för mycket regn.. Gräset mitt har växt snart 1 dm sen vi åkte förra veckan. Vi har ett stort kalas att "hosta" (engelskt uttal) för min systerdotter fyller 1 år. Så det ska klippas gräs, gräset ska kantskäras, ogräs ska plockas och träd ska klippas. Det går ju inte om det ska regna hela tiden... Nu är det dock uppehåll och hoppas att det ska förbli så resten av veckan.

Håller mig på godfot med regngudarna ett par dagar till!!!!



© by Ted Roos

Som ni ser har jag lekt lite med min Stroller när jag göda gräset..



© by Ted Roos

Behöver kunna klippa det 2 gånger innan lördag för att "jämna ut" gräset igen.


Under tiden jag har skrivit detta inlägg har det regnat och slutat regna 2 gånger. Tror inte jag har regn gudarna på min sida, Jag får helt enkelt ta på mig regnkläderna och snöra på mig stövlar och göra så gott jag kan.


Ses i regnet!!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Din stackare. Jag ska serva dig med öl när du kämpar med gräset. Älskar dig. Puss

2009-05-06 @ 11:57:55
URL: http://rivjarnets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0