Söndags snabbmat

Mat på en söndag brukar vara ett jobbigt beslut. Undertiden vi båda hade jobb var det inga problem. För då valde vi Kina mat, pizza, MAX osv. Ofta var vi bakis eller så bara orkade vi inte göra egen mat. Efter jag blev utan jobb så blev det mer sällan med hämt mat. Och till slut när Angelica fick veta att hon inte skulle få ha sitt jobb kvar så var det helt slut på pizza och annan sån mat på söndagar. Dock förra söndagen blev det ett undantag. Vi köpte varsen pizza och hyrde 3 filmer från HEMMA KVÄLL. FY FAN VA GOTT VAR!!!!! Men det var inte det jag skulle berätta... Jag har varit förkyld sen i tisdags och är nu nästan återställd. Dock är min sambo dålig nu. Så idag trodde hon att jag ska fixa pizza till henne, men tji fick hon. Lax med fullkorn pasta och baconsås blev svaret. Hon såg inte jätte glad ut och ställde ett par följd frågor. Orkar du verkligen göra maten? Är inte du trött? Kommer det ta långtid? Det tog en timme och göra maten. Receptet vi tog fram var inte genomförbart under en timme så jag fick "freebasea" med vad vi hade.

Lax med fullkorn pasta och baconsås
           



Jag lägger upp receptet senare. Ska se en film som börjar på Canal+ nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0