Vilken soppa...

Idag blev det soppa igen. Angelica är som bekant sjuk. Jag låg deckad förra veckan och nu är det hennes tur. Och Angelica gjorde soppa till mig när jag var sjuk och då får ju jag göra soppa till henne. Jämnlikhet kallas det.

Tomatsoppa med grillkorv

500g krossade tomater
5 dl vatten
1 grönsaksbuljong
1 lök
2 vitlöksklyftor
1 dl fullkorn pasta skruvar
1 dl fräska championjoner (delade i 4 delar)
1 dl grillkorv
salt peppar & basilika

Bryn löken och vitlöken. Skär korv en korven i bitar och likaså svampen. När löken är färdig så häll i tomaterna och vattnet och blanda ner buljongen. Låt koka i ca 10 min. Blande sedan ner pastan, korven och svampen och låt koka tills pastan är färdig. Salta, peppra och dekorera med basilikan. Servera med ett gott bröd till.



Måndags soppa med vitbröd.



Tomatsoppa med grillkorv.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det där såg läskigt gott ut!! Morgondagens lunch, lätt!

2009-05-26 @ 16:27:12
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0